Ervaring

Graag willen wij, ruim een maand na de begrafenis van onze broer en zwager Ton, aan jullie laten weten hoe wij terugkijken op die bewuste dag en op de voorbereiding ervan.

Vlak na het overlijden van Ton kregen wij contact met Nicole. Dat eerste contact voelde meteen goed. En ook de gesprekken in de daarop volgende dagen verliepen erg prettig. We waren echt samen aan het zoeken naar een vorm voor een mooi afscheid van Ton. Tijdens die zoektocht kwamen er voor ons soms heel nieuwe ideeën en mogelijkheden naar voren. Zoals bijvoorbeeld de locatie waar de afscheidsceremonie zou plaatsvinden en het gebruik maken van een prachtige mezzo-sopraan tijdens die ceremonie.

Wij hebben voortdurend het gevoel gehad dat er heel goed naar ons geluisterd werd en dat Nicole probeerde te verwezenlijken wat er aan ideeën naar boven kwam. Ook wanneer we weer terugkwamen op eerder gemaakte afspraken ging ze daar heel flexibel mee om. Wij werkten samen aan een ‘project’ en vulden elkaar op de een of andere manier goed aan.

Nicole had een heel gedetailleerd draaiboek gemaakt voor de dag van de begrafenis. Alles ging die dag dan ook perfect.

Het geeft ons, maar ook de overige familie, een heel dankbaar gevoel dat we met elkaar voor Ton zo’n mooie uitvaart in Oud Zuilen hebben mogen organiseren. Dank je wel voor jullie geweldige ondersteuning en jullie warme betrokkenheid, kortom: jullie professionaliteit.

 

Henk en Yvonne Knoop, De Bilt

Andere ervaringen

Lieve Nicole, ik weet niet hoe ik je moet bedanken voor wat je allemaal hebt gedaan om het afscheid rond mijn lieve Jake zo mooi en helemaal in wat we met hem samen hebben besproken te organiseren. Ik weet zeker dat hij je zo dankbaar is dat je mij zo ontzorgd hebt. Dit wil en moet ik even tegen je zeggen. Natuurlijk ook Hanneke, die ik gisteren pas leerde kennen, maar die me al meteen zo lief en sympathiek is. Heel veel meer dan gewoon dank je wel.   
Joke Hartman, Den Haag
Op 22 april zo rond 8 uur ‘s avonds staan we met elkaar voor de tijdelijke Covid-19 Cohortafdeling van de Biltse Hof. Vijf dagen daarvoor is onze vader positief getest en hij zal de daaropvolgende nacht komen te overlijden. We hebben ons enkel haastig op uitvaartbegeleiders kunnen oriënteren. Die avond telefonisch contact op met Cavalli. Mijn zus krijgt Hanneke aan de lijn die meteen gericht de vraag stelt of wij kiezen voor ‘de centrale koeling’ in Groenekan of een lichte balseming. Die vraag blijkt cruciaal voor de mogelijkheden in het vervolg. Heel kenmerkend voor Cavalli: meteen to the...
Marjon de Groot, Bilthoven